Mekander activeert online zichtbaarheid voor ledenwerving
Hoewel Mekander (OUVW) een relatief grote Uitvaartvereniging is, heeft ook zij net als vrijwel alle uitvaartverenigingen in het land al enkele jaren te maken met een terugloop van het aantal leden. Door natuurlijk verloop - vooral het overlijden van leden- is er jaarlijks altijd een afname, wat idealiter minimaal te compenseren is door de aanwas van nieuwe leden. Zo mogelijk groei te realiseren.
Daarbij kan het gaan om kinderen van leden die de leeftijd van 18 jaar bereiken, vanaf dan niet meer mee kunnen op de polis van de ouders /verzorgers en dus zelf lid dienen te worden. Dit is echter niet voor iedereen een automatische keuze, mede omdat jongeren van nu minder dan vroeger geneigd zijn zich te willen binden.Omdat sowieso niet iedereen van 18 jaar en ouder een uitvaartverzekering heeft of overweegt, bovendien voor velen het onderwerp ‘de dood’ iets is waar ze het liefst niet of zo min mogelijk over nadenken, ligt daar een uitdaging en kans. Dan dien je als Vereniging wel regelmatig met je leden te blijven communiceren. Deze eerste editie van een nieuwe E-nieuwsbrief- alsook in je eigen werkgebied bekend en zichtbaar zijn en blijven zal daaraan bijdragen. Bovendien nut en noodzaak van een verzekering en de voordelen van Mekander te blijven communiceren.
Mekander heeft intussen in haar werkgebied al de nodige bekendheid opgebouwd. Omdat de meeste mensen vandaag de dag online informatie zoeken en vergelijken, en er ook veel concurrentie is, is het belangrijk om online goed zichtbaar en vindbaar zijn en te blijven. Omdat dat niet vanzelf gaat is in mei gestart met diverse online werkzaamheden en acties. Waaronder zogenaamde tekstadvertenties en social media berichten, gericht op bepaalde doelgroepen en boodschappen. Hoewel het voor minimaal 6 maanden gepland is, zien we al na ruim een maand dat het aantal bezoekers aan de website fors is gestegen! De plek waar de doelgroep alle informatie vindt over Mekander, haar producten en zich kan aanmelden als lid. De komende maanden worden de inspanning gemeten en leiden ze uiteindelijk als het goed is ook tot nieuwe leden!